2009. december 9., szerda

Éves beszámoló mászásainkról (pöppet hosszú)

Java részt ketten Karesszal tudunk elmenni mászni. De persze az is előfordult, hogy nagy csapatostul kivonultunk a szabadba, akár egy hétre is.
Kezdeném a késő téli mászásainkkal. Hóesésben két helyre is el tudtunk jutni, egyszer január végén Tatabányára a Szédítőre és egyszer február végén Oszolyra. Mindkét alkalommal hevesen esett a hó és ujj fagyasztó volt a szikla, de mi megbirkóztunk legalább 2 út mászásával (húha). Nem zavart minket ha hóval teli tukkó peremekről lecsúszott kezünk lábunk, élveztük. Aztán a kora tavaszi időben kimentünk két napra Gerecsére, ahol nagyon érdekes volt számunkra, hogy hiába volt hétvége, egyetlen mászó sem volt ott rajtunk kívül. De azért mi is éreztük, hogy még nem volt teljesen tavasz, ezért kivettünk lent egy faházat és ott aludtunk.
Ezek után kezdődött az igazi tavasz és beindult mászószezon, ezzel sikerült is a szombathelyi arcokat kicsalogatni Ausztriába egy hétvégi mászásra. Hohe Wandon másztunk, két csapatra oszlottunk, egyik Atis, Eszterince és András, a másik csapat Tibi, Karesz és én voltunk. Nekem egyenlőre nehezek voltak az utak, csak ismerkedtem a sziklával, többiek mind ügyesek voltak. De nagyon tetszett az egész hely és a hangulat. Tetszik a szikla, ahogy hosszan húzódik az egész, árnyékos, de déli fekvésű, így kora tavasszal és késő ősszel is mászható. Tetszett, hogy nagyon sok légvitorlás volt felettünk, egyszerre legalább öt, de lehet hogy hat, vagy akár hét is volt fent. Utolsó nap felmentünk a Sky Walk kilátóra, ahonnan beláttunk az egész tájat.

Miután nagy erőkkel beindult a tavasz, szinte minden hétvégén kint voltunk valahol, akár itthon akár az osztrákoknál, és nem csak ketten, hanem szombathelyiekkel, battaiakkal, pestiekkel. Összehoztunk egy anyák napi Gerecsézést, ahova a kőkemény battai mászók édesanyjukat kihozták, kis ciffelgetésre (keménykedésre). Akkor is szép csapat gyűlt össze, nyomtuk is a mászást erősen az anyukáknak. (Emlékszem is, akkor volt a legjobb Cara próbám)
Amíg itt a tavasz kezdődött, máshol a nyár már javában folyt. Thaiföldre mentek mászni Németh Andris és Székely Attila city. Gyönyörű hely, gyönyörű sziklákkal.
Májusban sikerült egész nagy bagázzsal kimozdulni a híres Adlitzgrabenbe (Ausztria). Voltak ott battai, pesti arcok. No meg egy amerikai srác is, Sam, Németh Gibbon András unokatesója. Ott voltak még pestiek képviseletében Kismarczi Gergő, Ági, Bubb Feri. Tőlünk rengetegen, jajj, csak ki ne hagyjak valakit: Krisz, Viktor, Zsolti, Zsika, akkor ugye Gibbon Andris és Sam, Drusza és Noncsi, Geriszon pápáz és Attila city, én és persze Karesz.

Ugye a szokások nagy hívei vagyunk, immáron másodjára rendeztük meg a nyár köszöntő várgesztesi mászásunkat, ahol ismét összegyűlt a csapat fehérvári barátainkkal egy jó mászásra, bográcsozásra, kis sörözgetésre és a híres parázson járásra, amit idén elég sokan megtettek.

Mint minden évben ugye, két "tábort" is rendezünk. Az egyiket Mátrakeresztesen a fiataloknak és kezdőknek. Itt megtanítjuk őket előremászni, ereszkedni, standot építeni, éket elrakni, fentről biztosítani, mondhatni egy kis ízelítő, tanulás akár a többkötélhosszas utakhoz. Idén sajnos nem voltam, de hallottam, mindenki ügyes volt, voltak nehéz megmászások. Sajnos néhány sérülés is akadt, de igazából mindenki túlélte és remélem élvezte.

A várva vár második tábor, nem máshol van mint a horvát Paklenica völgyében. A tengerparttól kb. 1000 méterre lévő hattamlas völgyszakadékban akár 350 méretes sziklafalak vannak, ahol természetesen többkötélhosszas utakat is lehet mászni. A helyi kempingekben szoktunk megszállni, ahol zuhanyzó, mosdó és konyha található. Idén kicsit nehézkesen indult az egész, kevés volt az autó, nem tudtuk elhelyezni magunkat. Végül plusz egy autóval kisegített jó édes anyukám, köszönöm is érte, nagy segítség volt. Külön-külön indultunk, valaki előbb, valaki később, valaki reggae camp után érkezett meg. Nem is tudnám felsorolni, de kb. 35-40-en lehettünk. Itt is sok nehéz megmászás volt, mindenki ügyes volt.Emlékezetes 9 nap volt, jövőre is megyünk.
Paklenica videó http://www.youtube.com/watch?v=qsKB8dTtPOM

Paklenicáról hazatérve és kis pihenő után ismét a magyarországi sziklákat vetettük magunkat. Első utunk Tardosra vezetett, ahol kissé szokatlan volt még a mászás. De ezek után ismételten szinte minden hétvégén voltunk valahol, leginkább ugye Gerecsén. Zsolti és Drusza nagyon nyomultak előre, a hely legnehezebb útjait próbálgatták.

Karesszal én többször is voltam Ausztriában, név szerint: többször Adlitz, Hohe Wandon is még egy párszor, Hodis, Badfischau, (...) nem jutnak eszembe a helyek neve.
Többiek nem voltak annyit Ausztriában, mert ők inkább Szlovéniába, Misja Pec-re mentek mászni pesti arcokkal.
Aztán hogy közeledik a tél, egyre hidegebb van, behúzódunk a műfalmászás világába. Pesti műfalakon mászunk, tervezzük hogy kimegyünk Ausztriába is, Bécsbe van egy óriási mászóterem. Most építjük Battán az új boulder-garázst, ami igazából már hangár lesz, mert nagy helyünk van beépíteni. Tavasz környékére tervezzük az építkezés befejezését, reméljük sikerült is addigra, hiszen nagyon jó falat húzunk fel és nagyon keményre tudjuk edzeni rajta magunkat.
Egy páran szeretnénk belekóstolni a téli túrába, a hegymászásba, fel szeretnénk menni a Schneeberge, esetleg majd a Gross Glocknerra is.

1. Szép kis írás. Látom nem csak én érek rá :D

2. Hónapok óta írogatom, gyűjtöm az emlékeket mi hogy volt.. de így is kimaradt pár fontos dolog, mint pl Svájc.. bocsi is érte srácok.

H.

3. No igen Svájc!!:) De volt még Hvar, Rovinj, Dvigrad is!!!!

4. Uhren Schmuck:)))))

5. Nagyon nem tudom mikor mi volt, mit csinálttok hány napig, ahol én nem voltam :S
    H.

6. namondjuk igen :)
    De Viktorral mi, a szakállas sguad bevetettük magunkat Szentbékkálán is, és Csabiékkal voltunk Dörgicsén. Jah meg voltam Csabival a Turul sziklán is, meg a Csabi házfalán is másztam idén :P

7. Amúgy meg úgyse lehet felsorolni mindent, az gáz lenne, ha csak annyit mászott volna a banda, hogy egy ember fel tudja sorolni :)
    Legközelebb majd beírjuk a rádiósnaplónkba, akár ha csak 5 percet másztunk is :D:D:D

8. Igen, és ha egymás után rögtön nem jutnak eszembe a gondolatok akkor lehet, hogy 3 külön kommentben írom meg :D