2012. augusztus 26., vasárnap

Buda tavát kerékpárral

Mindenképpen akartunk valami komolyabb és hajtósabb biciklitúrát. Persze mindig beszélünk arról, hogy ide kéne menni, amoda kéne menni, ezt és ezt megjárni, megtenni. De szerencsére a Balaton nincs olyan messze, mint a lebegő Világunk túl fele két kerékkel.

Hogy tényleg zúzósra vegyük a figurát (készülve arra, hogy jövő nyáron 6 nap alatt akarunk lekerekezni  GibbonAndrisCityhez Hvarra) 3napot szántunk az egészre, egészen Érdtől letekerve.
 Augusztus 18, szombat reggel neki is vágtunk, szokásos 1-2 órás késéssel, de végül is mit számít, ha csak magunk vagyunk és csak a magunk idejét tekerjük?! Hála kedves VargaLackónak, aki szponzorált  minket a csomaghordós biciklis táskájával, amit jól megpakolva Bandi drágámdrágám cipelt.
 Első állomásunk a Velencei-tó volt, gyors reggelizésre és csobbanásra álltunk meg. Ebédünket Székesfehérváron fogyasztottunk el. Később egy útszéli presszóban gyűjtöttük az energiáinkat cappucinoval, kávéval és a kedves helyiektől kapott húdefinom barackkal.
 Fél 10kor indultunk Érdről, és ha jól emlékszem, akkor olyan 5 körül láttuk meg először az óriást, Aligán, alattunk úgy 105,7 méter mélyen feküdt, szemben a nap ragyogott ránk és a túlparton az ellenállhatatlan Balaton felvidék dombjainak sziluettje magasodott ki. A hatalmas tó kimondhatatlan szín jellemezte: kékes, zöldes... türkiz netán?! De valójában egyik sem.

Kenesén voltunk először a parton, de a vízbe nem mentünk, a túlzottan "mocsaras" part miatt, inkább tova tekertünk. Erősen sötétedett, mikor helyet kerestünk a vadkempingezéshez. Alsóörsön táboroztunk le, egy villákkal teli domboldalban, a szőlőföld mellé. Több hektáros csupasz és lakatlan terület, kilátásban semmi nem zavart minket. Ezer meg ezer csillag az égen, sötétség, csak a szemben lévő Siófoki partifény és a kicsiny utcák lámpái látszottak. Vacsora után a sör cisszen, a blant parázslik, a füstölő illatol. Mesés hangulat.
 Vasárnap reggel kissé térdfájósan és izomlázasan kerestük a legközelebbi presszót kávézás és "cicamosakodás" gyanánt. Huzamosabb tekerés után a térdek bemelegedtek, fájdalom csillapodott. Ezen a napon és ponton fogott át az az érzés, hogy a bensőm is kinyitotta a szemét és láttam is, nem csak néztem. Mosolyogtam. Köszönetet mondtam a Világba, mert itt lehetek. Káprázatos helyekre vezetett minket a kanyargós, áthidalós (rekettyés..) bicikliút. Néhol mintha egy lakatlan szigetnek az őserdejében tekertünk volna, olyannyira sűrű és ingoványos erdőkön vágtunk át az Északi-parton.
 Keszthely után táboroztunk le újra, tudtunk nélkül a kerékpárút mellé, így a korán tekerni vágyók végigfigyelhették ébredésünket és sátorbontásunkat. Gyors reggeli Fenékpusztán és go Déli-part. Az idővel jócskán megcsúsztunk és már a tempónk sem a régi (ami elképzelhető, hogy csak is miattam volt). Egész úton, 2napig egy hiszti kártyát sem lőttünk el, de Szántód után valami megtört bennem. Nyűg és világfájdalom, avagy: egy biciklis nadrágot elviselt volna a testem. Ezt persze csökkentettünk azzal, hogy megálltunk egy sör és jéghideg coca-cola erejéig. Balatonszárszóig viseltem a nyuszifájdalmat :) és gyors pancsi után augusztus 20, hétfőn 16.30kor a V43 1103 számú mozdony vezérelte vonatra tettük kerekeseinket és magunkat.

Tanulság: Ilyen helyzetben inkább biciklis nadrág legyen nálad - szerintem, mint törölköző - Douglas Adams szerint és azóta gyönyörű izmos a vádlim és még jobban szeretek kerékpározni. A Balaton kört tehát nem tettük meg, bár a távolság jócskán meg volt. Jövőre biztos, vagy lehet nem bírok addig várni és még idén még egyszer rátekerek/rünk. :)